Skip to content

kortslutning

mai 30, 2011

Jeg får ikke til noe for tiden.

Det er helt sant.

Jeg kom tilbake fra Filippinene for ni dager siden, og i løpet av ni dager har jeg ikke gjort noen ting. Ingen viktige ting, i hvert fall, eller, det er feil, for jeg har jo vært med kjæresten min, og etter syv uker fra hverandre vil jeg jo si at det er en ganske viktig ting, å være sammen igjen, og  det er fint og godt og trygt og flott, og det er kjærlighet, og det er viktig, og jeg har drukket øl med kjæresten min og vennene hans også, og det er jo ganske viktig det og, når alt kommer til alt.

Men bortsett fra det.

Bortsett fra det har jeg ikke gjort noen ting, har ikke fått til noen ting, jeg får ikke til noe for tiden.

Dette er de første ordene jeg skriver, for eksempel.

Ja, dette er de første ordene jeg skriver på ni dager, og du synes kanskje ikke det høres så ille ut, men jeg kan fortelle deg at det er akkurat dét det er, det er ille, frustrerende, vondt, og på ett eller annet vis blir det enda verre av at jeg har så mye å skrive om, ja, det er så mye jeg vil ha ut, historier, intervjuer, opplevelser, listen er lang og planene er mange, men likevel, likevel stopper alt opp.

Forstoppelse.

Kortslutning.

Blokkering.

Ja, det er noe som blokkerer for tankene mine, som klipper over de trådene jeg prøver å spinne sammen, som gjemmer alle ordene langt der borte der jeg ikke kan finne dem, og noen ganger gjør det så vondt at jeg vil kaste datamaskinen i gulvet, sparke den, sprute vann på den, men jeg innser tross alt at det ikke er den det er noe galt med, det er ikke datamaskinens feil, det er bare meg, jeg virker ikke akkurat nå, jeg er defekt, ødelagt.

Rammet av skrivesperre.

Tips for hvordan en slik sperring åpnes mottas med takk.

(Hurra! 332 produserte ord. Kanskje det er håp?)

———————————–

(IN ENGLISH:)

Right now, it feels like I cannot do anything.

I came back from the Philippines nine days ago, and during these nine days I haven’t done anything. At least no important things, or, that is wrong, cause I’ve been together with my boyfriend, and after seven weeks apart, I’ll say that to be together again is a pretty important thing, it’s beautiful and fantastic and comfortable and safe, it’s love, and it’s important, and I’ve been drinking beer with my boyfriend and his friends as well, and that’s pretty important too, after all.

But apart from that.

Apart from that I haven’t done anything, right now it feels like I cannot do anything.

For instance, these are the first words I write.

Yeah, these are the first words I’ve written in nine days, and you might think that doesn’t sound too bad, but I can tell you that that’s exactly what it is, it’s bad, frustrating, painful, and somehow, it becomes even worse when I have so much to write about, because I have, there are so many things I want to get out, so many stories, interviews, experiences, the list is long and the plans are many, but nevertheless, still nothing happens.

Constipation.

Full stop.

Blockage.

Yeah, there is something blocking my mind, something cutting over the threads I’m trying to spin together, something hiding all the words far away where I cannot find them, and sometimes it hurts so much that all I want to do is to throw my computer on the floor, kick it, splash water on it, but after all I do realize that it’s not the computer there is something wrong with, it’s not the computer’s fault, it’s just me, I’m not working right now, I’m defect, I’m broken.

Victim of a writer’s block.

Tips for how such a blockage is beaten are more than welcome.

(Yay! 312 words produced. Maybe there’s still hope?)

2 kommentarer leave one →
  1. mai 31, 2011 11:20 pm

    æsj da! men dette var 332 fine ord da. håper det går bedre nå 🙂

    • juni 3, 2011 1:16 pm

      Takk 🙂 Og ja, jeg tror jammen det går bedre nå! I hvert fall på bloggfronten, så får vi se om det dukker opp noe inspirasjon når det kommer til de tingene som MÅ skrives også!

Legg igjen en kommentar

