Skip to content

kveldskjøring

februar 4, 2011

(For English, scroll down.)

Så, det er fredag igjen, og jeg vil vise dere noen glimt fra den kvelden da Lars og jeg vandret i nye gater, ja, det gjør vi jo egentlig ganske ofte, men jeg tenker altså på en spesiell kveld, og det var ikke en fredag, men en torsdag, og vi vandret rundt i gater vi ikke hadde besøkt før, i hvert fall ikke akkurat der, og på Ekkamai fant vi en fin liten kebabsjappe, med alkoholfritt, arabisk øl og himmelsk hummus, og så gikk vi videre, vi gikk helt ned til Thonglor, og der fant vi en bar med utsikt, og så satt vi og drakk ashai-øl med masse is i, mens vi så på bilene som kjørte forbi under oss, og det var så fint, å bare rusle rundt sånn, oppdage noe nytt, ta en pause fra den hektiske hverdagen.

Ja, det var det, noen bilder på en fredag.

God helg!

————————————-

(IN ENGLISH)

So, it’s Friday again, and now I want to show you some glimpses of the evening when Lars and I walked around in new streets, actually we do that quite often, but I do have a particular night in mind, and it was not a Friday, but a Thursday, and we wandered around in streets we had not been in before, and on Ekkamai we found a nice little kebab restaurant that served alcohol-free Arabic beer and a delicious hummus, and then we went further on, we went all the way down to Thonglor, and there we found a bar with a view, and so we sat and drank ashai beer with lots of ice, while we looked at cars that drove by below us, and it was so nice to just wander around like that, to discover something new, to take a break from the hectic everyday life.

Well, that’s all, some photos on a Friday.

Have a nice weekend!

5 kommentarer leave one →
  1. februar 5, 2011 8:45 pm

    Jeg får alltid litt Bangkok-abstinenser av å kikke innom hos deg, Anniken. 🙂 Det er noe særegent med neonlys i Asia…

    Selv manner jeg meg opp (gledergruer) til å overveldes av KLs Chinatown om noen uker. Kan nesten ikke vente. Og håper jeg finner meg min egen Ekkamai kebabsjappe.

    Gooood helg!

    Ta en middag på T&K for meg, på hjørnet der en eller annen Soi *leter* Phadungdao møter Thanon Yaowarat.

  2. februar 5, 2011 8:46 pm

    Og hvis du liker expat-miljø og jazz er Cotton på Shanghai Mansion et deilig laid-back sted når de har artister som spiller Norah Jones og Diana Krall-covers. *Sukk*…

    (Hvorfor valgte jeg KL og ikke Bangkok på denne turen…?)

    • februar 6, 2011 5:00 am

      Så fint å kunne bidra til litt Bangkok-abstinenser, selv om jeg tenker med gru på den dagen jeg kommer til å flytte herfra, eller mer på tiden etterpå kanskje, jeg frykter den kommer til å bli fylt med kraftige abstinenser, og det er jo kanskje ikke like behagelig alltid. Men det vil jo sikkert føre til at jeg kommer tilbake, og sånn sett er jo abstinensene litt fine, likevel.

      Og takk for tips! Jeg har verken vært på T&K eller Cotton, så nå står begge deler på listen over ting jeg bør gjøre.

      Forøvrig er jeg sikker på at KL også blir bra, selv om jeg aldri har vært der, asiatisk storyby kan jo egentlig ikke slå feil, kan det vel.

      God helg til deg også (eller god søndag, da)!

  3. februar 7, 2011 5:31 pm

    tusen takk! jeg blir så glad! Utrolig fint at du vil lese videre. hurra. Så fine bilder! Elsker storbyer om natten. fasinerende!

Trackbacks

  1. fantastisk plastikk « min såkalte blogg

Legg igjen en kommentar

