Skip to content

bygget jeg bor i

januar 28, 2011

Så, det er fredag igjen, og jeg tror jammen jeg skal gjøre dette til en tradisjon, å dele noen bilder med dere hver fredag, i hvert fall gjør jeg det i dag også, og dagens bilder er tatt i bygget jeg bor i, de tre første viser utsikten fra balkongen i åttende etasje, de to siste viser hvordan det ser ut helt på toppen, i tjuesjetteetasje, og er det ikke fint, og egentlig kjennes det litt vemodig, for jeg har nemlig betalt den nest siste husleia i dag og det betyr at dette fine bygget er hjemmet mitt i bare en måned til, og da er det nok mye jeg kommer til å savne, å ligge på ryggen i kaldt vann mens jeg hører Bangkok under meg og ser stjernene over meg, for eksempel, eller å svette på tredemøllen mens jeg prøver å la være å se på klokka, vil se på skyskraperne i stedet, eller å brette ut et teppe blant palmene for å sitte på det sammen med gode venner og god øl, å nyte avkjølende vind på en varm dag, men så prøver jeg å tenke positivt da, vet dere, jeg prøver å tenke at jeg er ganske så heldig som skal få bo her enda en måned til. For jeg er jo det.

Ja, det var det, noen bilder på en fredag.

God helg!

——————————–

(IN ENGLISH)

the place where i live

So, it’s friday again, and I’m thinking that I’ll make this a tradition, to share some photos with you every friday, at least I’ll do it today too, and today’s photos are taken in the place where I live, the first three show the view from the balcony on the eighth floor, the last two show what it looks like on the very top, on the twenty-sixth floor, and isn’t it nice, and really it feels a little sad, because today I’ve in paid the second last rent and that means that this nice building is my home for just one more month, and I know there are so many things I’ll miss, lying on my back in cold water while hearing Bangkok below me, seeing the stars above me, for example, or sweating on the treadmill while I try not to look at the watch, trying to look at the skyscrapers instead, or to roll out a blanket among the palm trees and sit on it with good friends and good beer, or just to enjoy a cool breeze on a too-warm day, but then, I try to think positive, I try to think that I’m pretty lucky who get to stay here one more month. Cause I really am.

Well, that’s all, some photos on a Friday.

Have a nice weekend!

5 kommentarer leave one →
  1. Kristin Renslo permalink
    januar 28, 2011 6:29 pm

    Å så fine bilder , vi kjenner oss igjen , husker den gode velkomsten vi fikk på taket hos dere og det deilige bassenget.

    Gode minner å ta fram i kalde nord.

    Klem Mamma og Øyvind 🙂

    • februar 2, 2011 3:38 pm

      Ja, det vil jeg tro, det er jo et ganske så fint sted 🙂 Bra det kan varme litt der hjemme, da!

  2. februar 2, 2011 11:08 am

    Hei!
    Jeg,som du vet, digger bloggen din og har etterhvert blitt en fast leser. DU skriver godt og spennende. Hver eneste måned legger jeg ut en toppliste over de som kommenterer. Du har fått en veldig bra plassering denne gangen.Tusen takk for at du følger meg og ikke minst kommenterer mine innlegg, Anninken! 🙂 God klem

    • februar 2, 2011 3:39 pm

      Tusen takk selv, du, det er så hyggelig med litt skryt! Jeg er veldig glad for du liker det jeg skriver, og for øvrig syns jeg topplisten din er en fin ting 🙂

Trackbacks

  1. fantastisk plastikk « min såkalte blogg

Legg igjen en kommentar

