Skip to content

en by i byen

januar 12, 2011

(For English, scroll down.)

Disse bildene er også fra da pappa var på besøk, vi var en liten tur i Chinatown også, nemlig, og for et sted, jeg tror det er litt varmere i Chinatown enn i resten av Bangkok, og jeg vet at det er flere folk, flere varer, mer juggel, mer mat, jeg vet at det er trangere gater, smalere smug som likevel er dekket av markedsboder, av folk, av mopeder, av dyr,  jeg vet at det er et utmattende sted, et sted der det så vidt går an å se seg om, ta et bilde, ta to, men ikke noe mer enn det, inntrykkene trenger ikke inn, det er for varmt, det nytter ikke, nei, det nytter ikke.

Så derfor har jeg ikke så mye mer å si heller, så mye mer å skrive, jeg ville egentlig bare vise dere bildene, bare bilder i dag.

Nesten, da.

———————————-

(IN ENGLISH)

a city in the city

Also these pictures are from when my dad was visiting, cause we did go for a little walk in Chinatown as well, and what a place, I think it has to be even warmer in Chinatown than in rest of Bangkok, and I know that there are more people, more silly things to buy, more food, I know there are narrower streets, narrow alleys covered by market stalls, by people, mopeds, animals, I know it is an exhausting place, a place where it barely is possible to look around, take a photo, take two, nothing more than that, the impressions do not stick, it’s way too warm, it’s not possible, no, it’s not possible.

So that’s way I don’t have much to say today, not so much to write, I really just wanted to show you the photos, just some photos for today.

Almost, that is.

10 kommentarer leave one →
  1. januar 13, 2011 6:12 am

    Nye flotte bilder Anniken:-) Jeg kan se at også kattene i Thailand klarer å innrette seg komfortabelt.

    Ha en flott dag:-)

    • januar 13, 2011 2:59 pm

      Takk! Ja, kattene, de koser seg her også, selv i Chinatown! Ha en flott dag selv! 🙂

  2. januar 14, 2011 4:39 am

    Hei søta 🙂 Så herlige bilder. Digger chinatown, market og maten. Yammi!!

    • januar 14, 2011 8:09 am

      Tusen takk! Jeg synes Chinatown er litt for slitsomt, men angående maten er jeg enig, maten er fantastisk! 🙂

  3. Kristin Renslo permalink
    januar 16, 2011 2:52 pm

    Flotte bilder…herlig katt.

    Jeg syntes det var litt skummelt i Chinatown … en by i byen…men absolutt verdt å se….:)

    Og til » alt som lurer i mørke «….den edderkoppen var stor…det er vel bare å stålsette seg for hva som venter oss.

    Klem

    • januar 18, 2011 2:26 pm

      Ja, jeg er enig, Chinatown er litt skummelt, altså. Men ikke så skummelt som edderkoppene, og jeg håper vi ikke får se en eneste en i Filippinene!

  4. januar 17, 2011 2:11 am

    det var det jeg også skulle si. den katta så ut til å digge se der den lå. cute!

    • januar 18, 2011 2:26 pm

      Ja, den likte seg nok bedre i Chinatown enn hva jeg gjorde!

  5. januar 21, 2011 3:59 pm

    Åh! Chinatown. Jeg _likerliker_ Chinatown. Ville ikke bodd der, og det holder lenge med et par dager av gangen. Men pulsen, girl… Alle de glorete fargene og juggelet og…ja…! Bildene dine representerer jo egentlig bydelen flott.

    http://www.denafrikanskefarmen.com/2010/09/15/one-night-in-bangkok-makes-a-hard-man-humble/

    • januar 21, 2011 4:21 pm

      Jeg tror et par dager av gangen også er i lengste laget for meg, men ja, jeg er jo litt enig også, den pulsen skal man lete lenge etter andre steder, og kameramotiver også, forsåvidt, jeg tror jeg må tilbake en gang til. Og din opplevelse var jo fantastisk!

Legg igjen en kommentar

