Skip to content

spise drikke lese (ja, det ble jul i Bangkok også)

desember 27, 2010

Å, så deilig det er, å ha juleferie, den deiligste uka i året, den uka som bare skal inneholde kos, kos i form av mat, drikke, lek og avslapping, det handler om å gjøre hva man vil når man vil, og i år gjør jeg akkurat det, jeg har tatt meg juleferie, og jeg gjør hva jeg vil, jeg spiser når jeg vil spise, drikker når jeg vil drikke, leser når jeg vil lese, og det vil jeg stort sett hele tiden, lese altså, for under vårt provisoriske juletre lå det i år syv bøker innpakket, nå er innpakningspapiret borte og bøkene lagt i bunke, en er allerede lest, og nummer to er påbegynt, og det er så deilig, å skru av den akademiske verdenen for en ukes tid og synke inn i noe helt annet, jeg har allerede vært med Ingvar Ambjørnsen til en øy på nordvestlandet, det norske nordvestlandet, altså, og nå har jeg reist videre til en liten alpelandsby, hvor Jens Bjørneboe prøver å fortelle meg litt om verdens vederstyggelighet, og til tross for bokens tema, så har jeg det fint, jeg har juleferie og jeg koser meg.

(Så god romjul til dere alle, jeg håper dere har det minst like fint som meg.)

—————————————

(IN ENGLISH)

Oh, how wonderful it is, this Christmas holiday, the most relaxing week of the year, the week that only should include nice things, the week when everything is about doing what you want when you want, and this year I do just that, I eat when I want to eat, drink when I want to drink, read when I want to read, and that I want to do pretty much all the time, cause this year seven books were waiting for us under our provisional Christmas tree, and now the books are placed in a neat pile, and one of them I have read already, and today I’ve started on number two, and it is so wonderful, to turn off the academic world for a week, and sink into something else, I have already accompanied the Norwegian author Ingvar Ambjørnsen to a small island on the coast of Norway, and now I have gone on to a small village in the Alps, where Jens Bjørneboe, also Norwegian, tries to tell me a little about the world’s horror, and despite the book’s theme, I have a good time, it’s Christmas, and I’m happy.

(So merry Christmas to you all, I hope you have at least as good time as I do.)

6 kommentarer leave one →
  1. Per Ove permalink
    desember 27, 2010 1:18 pm

    Jeg tror det er det flotteste juletreet jeg har sett – en krysning mellom reinsdyr og sjiraffer som strekker hals og deler en girlander.

    Ser ut som om du får litt julestemning i Thailand også, selv om det nok er like mange varme- som det er kuldegrader her.

    Fortsatt gledelig romjul, og med Bjørneboe får nok tankene fly fritt:-)

    • desember 27, 2010 5:55 pm

      Hehe, ja, er det ikke fint?

      Ja, i disse dager stenger jeg varmegradene ute, og koser meg inne med Bjørneboe, ikke hele tiden da, men ofte nok til å få tilstrekkelig med julestemning! 🙂

  2. desember 28, 2010 2:27 am

    merry xmas sweetie!

  3. desember 30, 2010 4:32 pm

    En überfet och god jul önskas till er bägge från oss på Steinkjer, Anniken och Lars! 🙂

    • januar 1, 2011 7:14 pm

      Tusen takk fine Nareas og Andrea! Vi gleder oss sånn til å se dere her! Og godt nyttår 🙂

Legg igjen en kommentar

