Skip to content

to fine uker med to fine menn

november 1, 2010

Pappa har vært på besøk og jeg har hatt ferie, ferie med pappa, ferie med Lars, ferie med de to fineste mennene, og det har vært så fint, to fine uker med to fine menn, vi har kjørt båt på Chao Praya og drukket gintonic på taket av Bangkok, vi har gått langs tempelvegger i Chiang Mai, sett på menneskene, hundene, utsmykkingene, vi har hørt mopedene i Saigon, sett mopedene i Saigon, vi har ligget på hvit sand ved blått hav, sett kokosnøttene over oss, fiskebåtene foran oss, de vietnamesiske fiskebåtene, grønne, blå, turkise.

Vi har hatt det så fint.

Men to uker går fort, og nå er de over, oktober er over, og pappa lander snart i Norge, mens Lars og jeg sitter i leiligheten vår i Bangkok, sitter her og venter på at hverdagen skal begynne, hverdagen begynner snart, på torsdag, på torsdag begynner hverdagen, da er det skole, studier, masteroppgave, og jeg tenker at det er lettere å begi seg ut på noe sånt etter en skikkelig ferie.

En skikkelig fin ferie med to fine menn.

(Og nå er det november, som her på bloggen vil bli fylt med bilder og opplevelser fra Bangkok, Chiang Mai, Vietnam, og også et bryllup i Laos. Hvis jeg overlever morgendagens visdomstannuttrekking, vel å merke.)

—————————————–

Dad has been visiting and I’ve been on holiday, holiday with my dad, holiday with Lars, holiday with two wonderful men, and it has been so nice, two wonderful weeks with two wonderful men, we’ve spent hours on the Chao Praya river and been drinking gin-tonic on the roof of Bangkok, we’ve been walking along the temple walls in Chiang Mai, watched all the people, the dogs, the decorations, we’ve heard the motorcycles in Saigon, seen the motorcycles in Saigon, we’ve been lying on white sand near blue sea, seen coconuts above us, fishing boats in front of us, Vietnamese fishing boats, green, blue, turquoise.

We’ve had such a wonderful time.

But two weeks pass quickly, and now they’re over, October is over, and while my Dad soon arrives Norway, Lars and I are already sitting in our apartment in Bangkok, we’re sitting here, waiting for everyday life to start again, it will start soon, on Thursday, yeah, on Thursday everyday life is starting again, with school and the search for a master degree, and I’m thinking that it is easier to start on something like that after a wonderful holiday.

A wonderful holiday with two wonderful men.

(And now it is November, and on this blog, November will contain photos and stories from Bangkok, Chiang Mai, Vietnam, and also a wedding in Laos. If I survive tomorrow’s extraction of my wisdom tooth, that is.)

4 kommentarer leave one →
  1. Kristin permalink
    november 1, 2010 1:16 pm

    🙂 Så bra og bra du er tilbake i » nett verdenen «. Det hørtes spennende ut i Vietam jeg gleder meg til å høre mere . Og godt har du av ferie , nå som masteroppgaven skal skrives . Og jeg gleder meg fordi vi skriver 1 november idag og om 1 år er du på vei hjem til Norge …. håper jeg.

    🙂 Mamma

    • november 1, 2010 4:51 pm

      Ja, det blir spennende å se hvor jeg er om ett år, sørger du for litt snø, så kommer jeg garantert hjem! (Neida, jeg kommer hjem til julen 2011 altså, jeg lover:) )

  2. Far permalink
    november 1, 2010 5:17 pm

    Hei hei

    Tusen takk for de ordene! Og takk for en alle tiders opplevelsesrik ferie. Har jo nettopp kommet hjem til Norge og har ikke på noen måte sortert minnene ferdig. Men det var så behagelig og så avslappende å reise med dere. Og så fint etter ikke å sett dere på mer enn et år. For ikke å snakke om hvor flott det var å ha dere som kjentfolk i Bangkok og Chiang Mai. Kjentfolk som vet hvordan kollektivsystemet i Bangkok funker for eksempel, for det gjør det virkelig! Å bevege seg rundt der på lykke og fromme er knapt noen spøk. Dere har jo en godt utviklet nese for steder med atmosfære, god mat og god drikke. Steder av alle typer, fra det helt enkle til det litt mer sofistikerte. Brown Sugar f. eks – der likte jeg meg. Også.

    Men nå er ferien over, minner skal sorteres og mange bilder skal gåes gjennom. Tusen takk skal dere ha begge to og lykke til med visdomstannen i morgen, Anniken!

    Klem, pappa

    • november 2, 2010 3:23 am

      Ja, det tar nok litt tid å sortere alle opplevelsene altså, alt er jo så veldig nytt og veldig forskjellig fra hjemme i Norge. Men bra at du hadde en fin tur du også, og at stedene vi viste fram falt i smak! Tusen takk selv!

Legg igjen en kommentar

