Skip to content

endelig

oktober 5, 2010

Ja, endelig er det ferie.

Etter fire lange måneder med lange dager preget av lange oppgaver, endelig er det ferie, og det føles så fortjent og så godt, fortjent, fordi det er mye som forventes av en masterstudent ved Chulalongkorn University, det er mange oppgaver og enda flere ord, ja, så mange ord at jeg ikke har tall på dem, men jeg vet de tilsammen fyller rundt 170 sider, og 170 sider er mange, kjempemange, og derfor føler jeg at jeg har fortjent en ferie, nå som alle disse sidene er levert inn, nå som jeg er ferdig, nå fortjener jeg ferie.

Og så føles det godt, godt å kunne slappe av med god samvittighet, ikke å bli stressa fordi jeg leser ord skrevet av Gabriel García Márquez i stedet for ord skrevet av en eller annen økonom, samfunnsviter, akademiker, ja, det føles godt å lese det jeg vil uten å bli stressa, akkurat som det føles godt å kunne disponere dagene akkurat som jeg vil, gjøre som jeg vil.

Så det akter jeg å gjøre, de neste dagene, ukene, er det min vilje som står i sentrum, min vilje, kjæresten min sin vilje, også pappa sin da, for snart kommer pappa på besøk, og det blir kjempefint, og jeg gleder meg, vi gleder oss.

Men først.

Først går turen til galskapens rike, til gogobarer og naken hud, til ladyboys og sleske vestlige, til Pattaya, der lurv er satt i system.

Tror jeg. Rapport følger.

12 kommentarer leave one →
  1. Far permalink
    oktober 5, 2010 5:17 pm

    Kjære Anniken

    Ferien din er vel fortjent – det er det ikke mye tvil om. Jeg er imponert og stolt over hvordan du takler livet i Bangkok, så langt unna og så annerledes. Drøssevis av utfordringer som du tydeligvis tar på strak arm. Veldig, veldig bra.

    Og det blir utrolig spennende å se på nært hold hvordan dere har det. Gleder meg stort til det. Så om snaue to uker er det ankomst Bangkok. Med brunost i kofferten.

    Klem fra pappa

    • oktober 6, 2010 5:07 am

      Det var koselig med en så hyggelig kommentar, altså! Ja, de to ukene går nok fort, det gleder vi oss til! Ikke minst på grunn av brunosten, hehe.

  2. Maria permalink
    oktober 5, 2010 7:38 pm

    Anniken. Flinke, fantastiske Anniken. 170 sider, jeg hadde krepert på side 3 – du er mitt idol 🙂

    • oktober 6, 2010 5:08 am

      Moemoemoe, du er jo mitt idol! Og takk, nå føler jeg meg enda litt flinkere 🙂

  3. Kristin permalink
    oktober 6, 2010 3:34 pm

    🙂 En velfortjent ferie det er sikkert.

    KOZZZZZZZ deg masse.

    Klem mams

    • oktober 10, 2010 5:17 pm

      Takktakk 🙂 Pattaya var sånn passelig koselig om dagen, galskap om natten. Tror dagene som følger blir mer ferieaktige!

  4. oktober 7, 2010 9:35 am

    Vel fortjent ferie 🙂 Kos deg med den! Kos deg med familie, kjæreste og Pattaya – og «lurv satt i system»! 🙂 Klem!

    • oktober 10, 2010 5:19 pm

      Tusen takk! Og at Pattaya er lurv satt i system, det er helt sikkert!

  5. oktober 7, 2010 4:58 pm

    Ouuuh. Lovely photo!

    • oktober 10, 2010 5:20 pm

      Thanks! Taken from my balcony one of the nights 🙂

  6. oktober 10, 2010 3:19 pm

    har jo ikke vært her inne på månedsvis!

    men nuu skal æ begynne å lese litt blogger igjen.
    og virkelig flotte bilder, anniken!

    blir jo både inspirert og imponert.

    du fortjener ferie, det ser man jo.
    klem! 🙂

    • oktober 10, 2010 5:21 pm

      Åh, så hyggelig Kjersti, nå ble jeg glaaad!

      Jeg er ikke så flink til å lese blogger jeg heller, synd, for det er jo så gøy. Nå skal jeg inn og se på din 🙂

Legg igjen en kommentar

