Skip to content

oppladningen

desember 22, 2009

Det er helt mørkt i rommet hun leder meg inn i, trappen opp til rommet er også mørk, det er så vidt jeg skimter trinnene, i stedet føler jeg meg frem, løfter bena like høyt hver gang, når jeg er på toppen myser jeg, ser snart noe blafre i det høyre hjørnet, stearinlys, fem stykker.

Og foran stearinlysene står det en stol, en lenestol, som en stressless, sett deg ned, sier hun, før hun forsvinner og dukker opp igjen, nå med en balje med vann, jeg sitter i stolen og hun vasker føttene mine, tørker, gnir inn oljer og kremer, masserer.

Først føttene, så leggene, så hendene, så armene. Skuldrene, nakken, hodet.

Te.

Lunken te som egentlig ikke smaker annet enn sukkervann, men som er god likevel, den passer liksom så godt inn, akkurat nå er det ingenting som ville smakt så godt som dette sukkervannet, det er jeg sikker på, så jeg drikker, smiler, takker.

Hun venter til jeg har drukket ferdig, tar imot koppen min, forsvinner, dukker opp igjen, nå begynner vi med ansiktet, sier hun.

Ansiktet. Varm gelé i ansiktet, kald gelé i ansiktet, våt svamp for å vaske, tørr svamp for å tørke, krem. Massasje.

Ny te.

Ferdig.

(Thailand må være land nummer én når det kommer til massasje, og spesielt gjør det godt når massasjen er en førjulspresang fra verdens beste, to timer nytelse, det er fint, det. Dessuten er juletreet i hus, med pynt på og pakker under, selvom det er i strid med reglene, egentlig skal det jo ikke pyntes før i morgen, og pakkene skal jo ikke fram før etter julemiddagen. Menmen. Er man i Bangkok, så er man i Bangkok.)

————————————-

Thailand has to be the best land for massages, and today i had the best of them all, two hours of foot and face massage, a pre-christmas present from my boyfriend and it was so perfect. Even the tea, which really just tastes sugar and hot water, was delicious.

(A christmas tree is now standing in our livingroom, with red lights on and christmas presents underneath. Christmas is here, that’s for sure!)

2 kommentarer leave one →
  1. desember 22, 2009 9:42 pm

    Hei Anniken! Tusen takk for en utrolig hyggelig kommentar på bloggen. Det at noen har lyst til å kjøpe «boken» min er den beste julegaven jeg kunne fått. God jul til deg i Thailand! Klem Tirill

  2. kristin renslo permalink
    desember 23, 2009 2:47 pm

    ÅÅÅ så deilig det høres ut og for en fin førjulspresang :))))

    Mamma

Legg igjen en kommentar

