Skip to content

gløgg i stua

desember 19, 2009

Det er vel lite som er så godt som gløgg, gløgg med mye rødvin i, en som varmer, varmer hendene, varmer innsiden, bare varmer. Med rosiner som blir saftigere, mandler som smaker bedre, mandler uten gløgg er jo ikke noe godt, så lenge de ikke er brente, selvfølgelig.

Men altså, fordi det er lite som er så godt som gløgg med mye rødvin i, inviterte min kjære og jeg til førjulstreff hjemme hos oss. Og ikke bare disket vi opp med gløgg kjøpt på julemarkedet til den skandinaviske kirken, vi hadde pepperkaker også, pepperkaker, sjokoladekuler, lollipopstenger og mandariner.

Øl i kjøleskapet, mer vin på kjøkkenbenken.

Nesten så man skulle tro vi var blitt voksne!

(Ellers har jeg kost meg med følgende siden sist: kjøpt julepresanger til min kjære, sett episode etter episode av Six feet under og lest artikler om Filippinene og Myanmar og priset meg lykkelig for at det finnes noe så fantastisk som answers.com der ute.)

———————————————-

Few things are as good as mulled wine or, more specific, the scandinavian version of mulled wine, called gløgg. Gløgg mixed with red wine, gløgg that warms your hands, your body, with raisins and almonds.

That’s why me and my boyfriend invited friends over for a little christmas celebration. Not only did we serve gløgg, we also had ginger bread, chocolate, lollipop canes and mandarines.

Beer in the fridge, more red wine in the kitchen. Sounds perfect, doesn’t it?

(Except from this, i have done the following things the past days: bought christmas presents for my boyfriend, seen episode after episode of Six feet under, read articles about the Philippines and Myanmar and been happy for that there is something so fantastic as answers.com available online.)

4 kommentarer leave one →
  1. desember 21, 2009 12:22 am

    i dag laga mamma gløgg. Utan raudvin, velåmerke, for eg har mange søsken som ikkje får drikke sånt.
    Uansett, i dag laga mamma gløgg, og da tenkte eg på deg.

    • desember 22, 2009 3:25 pm

      Åh, så koselig å høre! Ja, med mindre mennesker i huset må man vel la rødvinen være, jeg husker jo at det var sånn når jeg var liten, og den gløggen var veldig god den også!

  2. kristin renslo permalink
    desember 21, 2009 2:00 pm

    Vi hadde gløgg på lørdag, men ikke med rødvin pga små barn , men med rødvin er bedre, vi tar det før pinnekjøttet lille julaften og da skal Morten , Øyvind og jeg tenke på deg.

    Juleklem mamma

    • desember 22, 2009 3:27 pm

      Pinnekjøtt! Lille julaften! Jeg er misunnelig, men håper dere får det koselig, jeg skal tenke på dere også, det er helt sikkert.

Legg igjen en kommentar

