Skip to content

vm i pynting

desember 2, 2009

Om det hadde vært verdensmesterskap i pynting til jul, da hadde Thailand vunnet.

Lett.

I hvertfall hvis det sto mellom de landene jeg har vært i rundt juletider, hvis Norge, Irland, Spania (les Gran Canaria) og Thailand var finalistene, om det var slik hadde det vært liten tvil. 

Her er det tett i tett med julelys, små lyspærer på ledninger surret rundt pamlestammene, meter på meter på meter. Og der lysene tar slutt, der står de syv små dvergene og hilser, de bor i to hus som begge likner på det heksa bodde i, heksa i eventyret om Hans og Grete, altså, slem heks, men koselig hus, og på den andre siden av veien står det to reinsdyr og en sølvfarget snømann, sølvfarget, men hatten er rød.

Og et lite øyeblikk glemmer jeg at det egentlig er varmt, jeg tar meg i å tenke at jeg gleder meg til snøen kommer, før det slår meg at det gjør den jo ikke, ikke hit i i hvert fall, om ikke jordkloden klikker helt da, eller kommer opp med en rampestrek, snur opp ned på alt, som for å riste liv i oss før klimatoppmøtet i København. 

Det hadde vært noe, det.

——————————————

If there was a world championship in christmas decoration, Thailand would be the winners. 

For sure. At least if the winner should be found among the countries i have been in close to christmas, if the finalists were Norway, Ireland, Spain and Thailand.

Here, it is so many lights, so many small lightbulbs tied around the palm trees, meter after meter after meter, and where the lights end, Snow White’s seven dwarfs are standing outside their little houses, looking at the people passing by. On the other side of the road, two reindeers are looking back at the dwarfs, or maybe at the snowman made in silver, silver body, but the hat is red.

For a moment, i forget where i am, for a moment i’m looking forward to the see the first snow fall. But as long as the earth’s not planning to do a trick on us, to turn everything up side down, just in time to open the eyes of the world’s leaders, before they meet in Copenhagen in five days, as long as everything stays normal, i have to wait a while. 

I guess that’s ok too. 

 

6 kommentarer leave one →
  1. Kristin Renslo permalink
    desember 2, 2009 9:58 pm

    Jeg ser jo helt klart at jeg burde vært i Thailand i julen jeg som er så julete og liker pynting. Kanskje neste jul :))))
    Gøy å lese bloggen din.
    Ellers uteblir snøen her,men nå er det til en forandring blitt noe kaldere og rim på bakken, det er da noe.

    Klem mams

    • desember 3, 2009 2:54 pm

      Jul i Thailand neste år er jo ingen dum plan vil jeg si!

  2. desember 4, 2009 12:11 am

    Jag vill försiktigt påstå Filippinerna var hacket mer hardcore, av det jag upplevt. Men så är ju dom ett katolsk kristet land och samtidigt ett asiatiskt karaokeälskande folk. Måste ju bli onödigt mycket jalla julpyntande av det.

  3. desember 4, 2009 6:38 pm

    Hahah, ja, det må det jo bli, jeg kjenner jeg må reise til Filippinene for å se selv, til neste år kanskje? Hvis ikke du og andrea kommer for å feile jul her da (hinthinthint).

Legg igjen en kommentar

