Skip to content

listeliv

november 3, 2009

Jeg liker å ha en liste, en liste som viser hva jeg skal gjøre denne dagen, egentlig liker jeg å ha mange lister, i en ideell hverdag har jeg en for dagen, en for uka, en for hva jeg har trent, en for hva jeg har lest, en for hva jeg skal lese. For eksempel. 

Feriedager er ikke hverdager, og derfor sklir listelagingen ut, det er jo ikke noe vits i å lage lister over alt man ikke trenger, ikke må gjøre. Selvom det hadde hatt sin sjarm, det også. 

Men jeg gjør ikke det, skriver lister i feriene. Tilgjengjeld blir jeg rastløs når ferien nærmer seg slutten, jeg utformer lister i hodet, jeg gleder meg. Til hverdagen. 

Og nå er hverdagen her igjen, med planlegging, planlagte dager, planlagte uker, skole på formiddagen, trening på ettermiddagen, språkkurs etter middag, fest i helgene. For eksempel. 

Jeg elsker rutinene, akkurat som jeg elsker at de forsvinner når tiden er inne for det, når det er ferie, avslapping, late dager.

I dag så listen min sånn ut:

  • Les ferdig heftet om Southeast Asia
  • Løpetrening
  • Lever de siste papirene og de nye bildene på kontoret
  • Skaff thaitelefonnummer. 

Tre av fire er fullført. Det er vel ikke verst?

One Comment leave one →
  1. november 4, 2009 12:17 am

    Takk for den koselige kommentaren Anniken! 🙂

    Jobbet virkelig med hele designet. Ble hundreprosent fornøyd i kveld, da æ endelig fikk lagt på et par småstjerner til i sidemenyen. Detaljer. Æ e så opphengt i dem!

    Supermario på gammel gammel nintendo e jo en klassiker da!

Legg igjen en kommentar

