Skip to content

verdens beste bananer

oktober 30, 2009

IMG_6586

Nå skal det handle om bananer. 

Og ikke hvilke bananer som helst, men de bananene man kan kjøpe her i Thailand, de bittesmå bananene, de som kommer i klaser på rundt 20 stykker, de bananene som koster under 40 øre stykke. 

De bananene må nok være verdens beste. 

De er så søte, så fryktelig søte. Så enkle å håndtere. Enkle å åpne, enkle å spise. Uten å få banangufs på fingerne. Perfekte bananer, rett og slett. 

Akkurat nå ligger en nyinnkjøpt bananklase av denne typen i kjøleskapet vårt. Det gjør meg glad. 


(Dette innlegget er til ære for to personer, nemlig min kjære venn og bananelsker Marthe Haugdal og min kjære bananelskende bror. Til Marthe: Kom på besøk snarest! Til bror: Her har du enda en ting du kan glede deg til når du kommer!)

7 kommentarer leave one →
  1. Stig permalink
    oktober 30, 2009 1:12 pm

    På lageret der jeg feriejobber har vi sånne minibananer som er utrolig søte og gode. Vet ikke om det er samme som dere har i Thailand, men gode er de i hvert fall! En gang fikk jeg ta med en hel kasse hjem gratis. Oh joy!
    Men tror de er bedre i Thailand egentlig. Likevel skal jeg, inspirert av dette innlegget, kjøpe en klase minibananer til lunsj i dag (så sant de har det her i Bergen).

    • oktober 30, 2009 1:59 pm

      Åh, så flott! Jo flere minibananer, jo bedre. Og en hel kasse, det er jammen mange!

      Da håper jeg du får en strålende lunsj!

      • Stig permalink
        oktober 31, 2009 3:27 pm

        Fikk ikke tak i mini bananer i går. FFFUUU….

  2. Morten permalink
    oktober 30, 2009 3:20 pm

    Takk for dagsaktuell gave, det var jammen meg bra!

    Her hvor jeg er bosatt smaker bananene sproeytemiddel.

    • oktober 30, 2009 3:34 pm

      værsågod, håper den smakte bedre enn sprøytemiddel!

  3. oktober 31, 2009 6:22 pm

    Nam! Bananer 🙂

    Mamma og pappa har snakka høyt og lavt om de samme små bananene man får kjøpt i Vietnam.

    Sjekk gjerne ut mine nyeste studiobilder på kjerstibloggen 😀
    god helg!

  4. oktober 31, 2009 6:23 pm

    og – ser jo nå at linken til bloggen min e feil.

    her e den nye: http://www.kjerstibloggen.blogg.no 🙂

Legg igjen en kommentar

