Skip to content

i tatoveringshimmelen

oktober 24, 2009

kolasj_mbktatoo2kolasj_mbktatoo

Jeg har vært inne på kjøpesenteret MBK en times tid. Sammen med den fineste har jeg vært i mathallen, vi har spist godt til en billig penge, og nå skal vi ut på gaten igjen, vi leter etter en venn av Lars, Che fra Phi Phi. Che lever av å lage tatoveringer, og nå tilbringer han et døgn i Bangkok for å hente ny inspirasjon.

Jeg vet ikke hva som venter meg, når jeg går ut gjennom kjøpesenterdørene, sett bort i fra heten som umiddelbart slår i mot meg, jeg begynner å bli vant til den nå.

Det er lyd. Mennesker kledd i svart. Bar hud. Hud dekket av tatoveringer. Motorsykler. Strittende hår, pigger, hanekam. Farger. 

Og latter, øl og godt humør. 

Flere hundre mennesker har samlet seg utenfor MBK, og sammen feirer de fenomenet tatovering, de viser fram sine egne eksemplarer, tar bilder av andres. Og på scenen står de som vil noe mer. De som vil vise frem det de har til alle som vil se. De er med i den offisielle konkurransen, de poserer foran en jury som nøye vurderer motiv, farger, kvalitet, kreativitet. Deretter venter fotografene, pressen, entusiastene. 

Selv står jeg litt i bakgrunnen, en øl i hånda og øyne på stilk. 

«Jeg vil også ha en tatovering,» tenker jeg, jeg vil være en del av dette, jeg vil vise fram, sammenlikne, være stolt.

Men inntil videre forblir jeg utatovert, mens jeg tenker over de to store spørsmålene her i livet: Hva og hvor.

8 kommentarer leave one →
  1. Lars permalink
    oktober 24, 2009 10:07 am

    Det var gøy med tatoveringsfest. Kanskje du kan ha elgelampa over ryggen?

  2. oktober 26, 2009 11:35 am

    flotte bilder! 🙂 likte fargene.

    ser ut som du har det kjemoeflott!

    • oktober 27, 2009 3:12 pm

      Åh, takk, så hyggelig å høre!

      Ja, jeg har det kjempeflott altså.

  3. kristin renslo permalink
    oktober 26, 2009 12:18 pm

    Jeg har jo en flott sommerfugl jeg da , på ryggen men jeg ser jo at mulighetene åpner seg for det helt store i Bankok.

    Smil mamma

    • oktober 27, 2009 3:13 pm

      Ja, her kan man få både små og store sommerfugler, og mer til!

  4. oktober 29, 2009 10:04 pm

    Jo, ta en eller två. Tatueringar är ju så ursnyggt! Provar att övertala Andrea sådär diskret. Utan att hon märker det (?) så hjärntvättar jag henne.

    Billigt är det ju där, relativt sätt. Men ta hos nån som kan det, som ni känner eller som ni fått tips om. Jag kan i alla fall rekommendera

    http://www.myspace.com/marchtattoo

    som jag fick nyss av mina kusiner och deras buddies i BKK. Han fixade min första, som är mer än nöjd med!

    Tattoo: Just finished

    • oktober 30, 2009 6:28 am

      Ja, din tatovering er kjempefin!

      Jeg tror nok det blir Che på Phi Phi som får oppgaven for min del, ikke fordi jeg ikke stoler på ditt tips, men fordi vi kjenner ham, og da er det jo litt stas å bidra til at han får en hyggelig inntekt. Dessuten har han tatovert lars før, og han er veldig fornøyd.

      I tillegg er det jo en stund til jeg har tid til å reise til Phi Phi igjen (les: mulig juleferie), så da har jeg jo tid til å tenke over hva og hvor.

      Hvor syns du det er finest?

      Litt diskret hjernevask har aldri skadet noen:) Om dere tar turen til Thailand så får hun sikkert lyst også (hinthint, jeg vil ha besøk!)!

Legg igjen en kommentar

