Skip to content

ubeleilig uvær

oktober 20, 2009

IMG_6342

Egentlig er jeg glad i dårlig vær.

Jeg liker å sitte inne å høre på regnet, på buldrende torden i det fjerne, ja, jeg syns til og med det er litt spennende når lynet nærmer seg, når det er såpass langt unna at du kan se sikksakk-mønsteret, og det fortsatt er noen sekunder mellom glimtet og smellet. 

Det liker jeg. 

Men. 

Nå har det seg slik at jeg har vært syk de siste dagene, jeg har holdt meg inne, spist c-vitaminer og fokusert på å bli frisk. Og det er jo ganske kjedelig i lengden. Så da jeg i dag våknet frisk og rask, gledet jeg meg stort til å komme meg ut på gaten, gjøre noe annet. Ut av vinduet skimtet jeg blå himmel, dette blir fint, tenkte jeg, før jeg dusjet, spiste frokost. 

Så. 

Få minutter senere. Tordenbrak høres i det fjerne. Så nærmere. Noen regndråper i lufta. Så høljregn. Så alt sammen på en gang. Lyn, torden og regn. I massevis. 

For det er fortsatt monsunsesong her i Bangkok, og det betyr vått vær, bråkete vær, gnistrende vær. Ikke alltid, men ganske så ofte, helt fram til vi skriver november. 

Jeg ønsker meg november!

————————————————————-

Ellers: Gratulerer med dagen til min bror! Han er 22 år i dag, hurrahurrahurra! 

4 kommentarer leave one →
  1. schmacebook permalink
    oktober 20, 2009 10:37 pm

    Du si meg Anniken, hvilket kamera er det du tar bilder med? Sånn kamera vil jeg ha!

    • oktober 21, 2009 6:00 am

      Jo, det skal jeg fortelle deg, det er en god, gammel Canon 350D, kjøpt da vi gikk i Bodø. Fungerer flott, selvom den begynner å skrante litt her og der!

  2. oktober 21, 2009 9:12 am

    Åh, så utrolig spennende! deilig med dårlig vær synes æ!

    På hytta på sørlandet slår lynet ned i berget også lukter det svidd etterpå.
    Det e litt scary, egentlig.

    • oktober 21, 2009 9:37 am

      Hehe, ja, det er liksom scary og spennende på en gang. Men min kjære er fryktelig redd for lyn og torden, så her ender det oftest med at vi må trekke for gardinene. Det er jo litt kjedelig.

Legg igjen en kommentar

