Skip to content

første skoledag

oktober 16, 2009
(foto: Lars Erik Taraldsen)

(foto: Lars Erik Taraldsen)

Ja, okei, så har jeg ikke hatt første skoledag ennå. Ikke på ordentlig. Men jeg har vært på skolen likevel.

På seminar.

Begivenheten startet i går morges, klokken 07.30 presis, det var da jeg stilte meg i køen for studenter, betalte mine 300 bath (50 kroner, kanskje), og fikk en navnelapp rundt halsen. Pålydende Anniken Rensco Sandvik. En artig vri, spør du meg.

Temaet for dette seminaret var Shan-folket, et folk som holder til i Thailand, Burma, Vietnam, India, Kina og Laos. Jeg må innrømme at jeg aldri hadde hørt om dette folket før, og derfor var jeg veldig interessert i begynnelsen. Nytt og spennende og så videre.

Dessverre viste det seg fort at programmet ikke var beregnet på nybegynnere, heller på shan-folket selv, munker, proffessorer og smarte studenter fra nord i landet. Ettersom jeg (foreløpig) ikke faller innenfor noen av disse kategoriene, satt jeg igjen med flere spørsmål enn svar etterhvert.

Jeg syntes rett og slett det var litt kjedelig.

Det resulterte i replikken «det er jo veldig fint med en myk start,» før vi rasket til oss litt gratis lunsj og ruslet hjem igjen.

(Ettersom jeg regner med at dere har savnet å se mitt blide åsyn her på bloggen, så forestiller dagens bilde nettopp meg, utenfor skolen. Fint, eller hva?)

——————————————————-

(Andre småting som har hendt siden sist: Jeg har observert en mann med maskinpistol på gata, det har vært et tordenvær uten like, og gatene har flommet over av regnvann. Og jeg har gnagsår på tærene, etter å ha måttet ikle dem noe annet enn slippers to dager på rad. Hvordan har dere det?)

5 kommentarer leave one →
  1. Stig permalink
    oktober 17, 2009 8:06 pm

    Så spennende! Tar du mastergrad nå du?

    • oktober 18, 2009 5:47 am

      Ja, det er liksom planen, da. Klarer ikke slutte å studere, jeg, det er jo så stas! Og ja, ganske så spennende!

  2. Stig permalink
    oktober 19, 2009 1:56 pm

    Da er vi jaggu to! Jeg tar nemlig master i medievitenskap nå.

  3. Stig permalink
    oktober 20, 2009 1:18 pm

    Ja, det er ganske stas det, kan man si 🙂
    Så det.

Legg igjen en kommentar

