Skip to content

en liten hilsen fra den store byen

oktober 5, 2009

kolasj_bangkok

Det er så mye jeg har lyst til å fortelle dere. Jeg vil fortelle om de første inntrykkene, fortelle om kaos, motorsykler og tuk-tuk, om mennesker med og uten bind foran munnen, om gateselgerne, matbodene, frukten…

Jeg vil fortelle dere om Bangkok, om Koh Lanta og om Koh Phi Phi. Om plutselige tsunamivarsler, tordenvær og monsunstormer.

Men jeg lever på lånt tid. Lånt internett, altså. Rettere sagt, stjålet. Fra en eller annen uheldig nabo, muligens en medbeboer i mitt nye 24-etasjes hus, eller kanskje denne uheldige naboen bor i et av de nærmeste høyhusene. Ikke vet jeg. Men jeg vet at internettet hans er ustabilt.

Så i stedet for å bruke opp alle ordene på alt jeg vil fortelle, vil jeg fokusere på det viktigste. At jeg er i hus. Vi er i hus. I en finfin leilighet i åttende etasje, med svømmebasseng i sjette og italiensk restaurant i første.

Supert. Og en av de nærmeste dagene skal vårt eget internett fikse seg, og da kommer jeg sterkere tilbake, jeg lover både bilder, ord og historier. Mange.

Kanskje dere har noen historier hjemmeifra så lenge?

3 kommentarer leave one →
  1. Bjørn permalink
    oktober 5, 2009 8:25 pm

    Hei, hei

    Jammen kom dere kjapt i hus! Gratulerer med det! Det høres jo veldig bra ut det hele. Er spent på å se bilder og høre mer. Kan tenke meg dere har opplevd mye. Så det er godt at dere er i ferd med å komme på nett så vi her hjemme kan være litt oppdaterte. Ha det godt, vi snakkes – klem fra pappa.

  2. Anna-Lena permalink
    oktober 5, 2009 10:21 pm

    Hei Anniken, grattis med ny leilighet. Ser jo ut som om du har det supert der borte.

  3. oktober 6, 2009 5:14 pm

    Ja, det var jammen bra å komme så raskt i hus. Nå har vi god tid til å prøve å lære dette virvarret av en by å kjenne, og en flott base for slikt også!

    Og ja, jeg har det supert! Litt i overkant varmt til tider, men med fruktselgere overalt, en flaske vann i hånda og skygge fra høyhusene går det bra!

Legg igjen en kommentar

