Skip to content

reisefeber

september 5, 2009
(tankene på sommeren med den fineste roer ned både nervøsitet og uro.)

(tankene på sommeren med den fineste roer ned både nervøsitet og uro.)

Jeg gleder meg. Til å lande et sted jeg aldri har vært før, gå ut av flyet, ut av flyplassen, ut i det ukjente. Lukte, smake, kjenne, høre. Se. Se smil fra ukjente mennesker, smile tilbake. Spise thaimat, sterk mat, god mat. Søt frukt, ananas, banan, mango, papaya. Sitte i en elvebåt, flyte med strømmen, eller kanskje imot. Jeg gleder meg til å få massasje i en bakgate, bo i en leilighet med utsikt og svømmebasseng, ha et hjem et sted som er så annerledes fra alt jeg er vant til.

Jeg skal flytte til Bangkok, og jeg gleder meg.

Jeg skal flytte til Bangkok, og jeg er spent. Spent på hvordan varmen føles på kroppen. På hvordan maten smaker og lydene høres ut, på hvor store insektene er, er det vanlig å spise dem, spise gresshopper og edderkopper, og hva med slangene? Jeg er spent på skoledagen, går de på skolen på en annen måte en vi gjør her i Norge?

Jeg er redd også. Redd for at det blir for varmt for meg, for fuktig. For at kroppen sier nei, selv om jeg sier ja. Redd for at det dukker opp noe jeg ikke takler, redd for alt som kan skje. Jeg kan bli syk og flyet kan ramle ned.

Men så husker jeg at jeg skal reise sammen med den fineste. At jeg har det bra når jeg er sammen med ham. At det er da jeg har det bra, sånn ordentlig bra. Jeg tenker at vi skal møte varmen sammen, gå på skolen sammen og bade i svømmebassenget begge to.

Sammen.

3 kommentarer leave one →
  1. september 7, 2009 8:26 pm

    Det blir ett sant helvete. Bangkok är värsta stan ever! 😉

    Hurra för ny blogg, ett nytt äventyr och massa pirriga känslor i magen. Om jag är avundsjuk? Neeej.

    Mitt tips är att hooka upp med thailändare, så blir du inte lurad på priser, oavsett grejer ni är på jakt efter. En varujungel där. Massa scoop då! Alltså, till och med jag blir fucked up som turist när jag börjar snacka på mitt jalla-no-dialect-thailändska.

    Annars så är ju Bangkok rätt modern nu. Mycket business, välstånd och mycket trafik – och turister. Hm, är säkert en en del unga norskar/andra som bor där på relativt permanent basis också. Men digg med billig mat på alla, ja absolut alla, gatuhörner. Mat über alles.

    En bar/restaurant jag tänkte ta med Andrea till när vi drar till Bangkok. (Aldrig varit där själv, bara snappat upp tipset från nätet) Ser digg ut, och måste ju tipsa det vidare till dig:

    http://www.banyantree.com/bangkok/facilities/dining/vertigo.html

    http://www.flickr.com/search/?s=int&ss=2&w=all&q=Vertigo+Bar+Bangkok&m=text

    Ta bilder då! Pliiiis. Vill gärna se massamassa! Och ha det digg med världens bästa mat och gladaste folk. Läs Bangkok Post. Se konstiga och superjalla såper, mycket coolare än Hotell Cæsar, hehe.

    Och ja – om du har lust på att mekka roliga gonzo-radioreportasjer med finurliga historier från BBK, så ska jag verkligen hjälpa dig med att sälja in grejset till oss i Banden på P3. Fint med extraknäck vetja? 😀

    • september 8, 2009 2:05 pm

      Nareas, du er en så fin en! Takk for så fin kommentar, det var særs hyggelig.

      Nå er det bare én dag til jeg reiser, og ja, det er mange rare følelser i meg nå altså. Men jeg gleder meg.

      Den restaurant/baren ser jo helt utrolig ut, dit skal jeg helt garantert. Og bilder, det skal jeg love deg. Masse bilder! Men at noen såper kan være coolere enn hotel cæsar, det tviler jeg på, hehe 🙂

      Og ja, kanskje jeg skal debutere som radiorepotasjelager i Bangkok, det hadde vært noe. Jeg skal i hvertfall ha øyne og ører åpne for finurlige historier, så får vi se. Det hadde vært stas!

      Håper du tar med deg Andrea til Bangkok mens vi er der!

Trackbacks

  1. snart underveis « min såkalte blogg

Legg igjen en kommentar

